вторник, 31 мая 2016 г.

До дня нарождення Тараса

Твір з теми: « Любов до дітей – одна з головних рис творчості Т.Г.Шевченка»


За часів свого дитинства Шевченко знаходився в нелегкому становищі. Його родина жила злиденно, від непосильної праці померла мати, а потім і батько. Хлопчик дуже малим лишився сиротою. Але його доля була долею всього українського народу.  Саме тому він хотів, щоб діти не знали того болю й горя, яке супроводжувало його дитинство.
       Він дуже любив дітей. Про це свідчать такі рядки з його поезії:
« Ох, діти! Діти! Діти!
Велика Божа благодать!».
      Тарас мріяв про те, що у кожного з них буде свій власний сімейний затишок, своя хатинка у вишневому садку. Мати й дитина для нього – святі. Дітей у своїх творах поет порівнює з квітами, мріє про їхнє щастя та добробут. І майбутнє свого народу він бачив тільки у щасті дітей:
« У нашім раї
Нічого кращого немає,
Як тая мати молодая
Зі своїм дитяточком малим»
Вірш « Мені тринадцятий минало» - один з найкращих прикладів любові поета до дітей, його хвилювань про їхнє майбутнє:
« Поглянув я на ягнята-
Не мої ягнята!
Обернувся я на хати-
Нема в мене хати!»
Лише людська доброта, ніжність і турботливість дівчинки допомогла юному Тарасу повірити в щастя:
« Неначе сонце засіяло,
Неначе все на світі стало
Моє…лани, гаї, сади!»
У вірші «Сон» Т.Шевченко вболіває не менше за майбутню долю дітей, тому змальовує сина жіночки перш за все вільним :
« Не одинокий, а жонатий
На вольній бачиться , бо й сам
Уже не панський , а на волі…»
На щастя, геніальний поет став вільною людиною, як і ми зараз, на відміну від дитини кріпачки. Боровся поет за щасливе дитинство перш за все словом. Коли читаєш його рядки, то ніби відчуваєш біль Кобзаря і сумуєш разом з ним:
« А ще до того, як побачу
Малого хлопчика в селі.
Мов одірвалось од гіллі,
 Одно-однісіньке під тином
Сидить собі в старій ряднині.»

Для нас творчість Т.Г.Шевченка залишається криницею з холодною джерельною водою, яка затамовує духовну спрагу народу. Вона пронизана справжньою любовю до діточок, турботою про їхнє майбутнє вільне щасливе життя. І щоразу, спілкуючись з творчою спадщиною поета, я знаходжу в ній щось нове, хвилююче й рідне.

Комментариев нет:

Отправить комментарий